Pri otrocih 2. starostnega obdobja (3-6 let) so dejavnosti že bolj kompleksnejše, bolj zahtevne. Otroci imajo že bolj močne oprijemalne mišice, vendar jim pincetni prijem (prijem palca in kazalca) dela še veliko težav. Večinoma stvari prijemajo še s tremi prsti (palec, kazalec in sredinec).
V tem obdobju se pojavljajo že vidne razlike med otroki. Nekateri imajo že dobro osvojeno fino motoriko – so spretni pri drži svinčnika, pribora, škarij; drugi so pri dejavnostih še zelo togi in okorni (nepravilen prijem pisal, pribora, počasno in togo risanje, nespretnost rezanja s škarjami).
Če otrok vedno znova in znova doživlja neuspeh pri dejavnostih, si ustvari nizko samopodobo o sebi. Zanj lahko poskrbimo s primerno spodbudo, pohvalo in dejavnostmi, ki zanj niso pretežke. Naloga staršev je tudi, da smo strpni in razumevajoči. Ponudimo mu čim več dejavnosti, ob katerih bo uril finomotoriko. Najprej naj otrok osvoji lažje dejavnosti, potem naj se loti zahtevnejših.
Dober razvoj fine motorike se odraža kasneje pri pisanju v šoli, grafomotoriki in pri bolj kompleksnih gibalnih aktivnostih, zato je zelo pomembno, da v zgodnjem obdobju otrokovega življenja poskrbimo, da bo imel dobre pogoje za kasnejše aktivnosti. Saj veste kaj pravi znan pregovor: »Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo.«
V nadaljevanju vam posredujem 10 idej, kako lahko otroku ponudite dejavnosti v domačem okolju in mu s tem omogočite dobre pogoje za razvijanje fine motorike.
1. Ličkanje koruze
OPOMBA: Priljubljena dejavnost za otroke, ki pa vseeno od otrok zahteva moč prstov.
2. Obešanje perila
OPOMBA: Otroku naprnite vrcvico in naj se obešanje začne. Obešanja perila je otrokom ljuba dejavnost v kateri uživajo in so tudi zelo vztrajni.
3. Šivanje
OPOMBA: Šivanje od otroka zahteva izjemno preciznost, natančnost in vztrajnost. Na začetku otrok rabi veliko pomoči, usmeritev ter spodbude. Po vsej verjetnosti bo prišlo tudi do zboda s šivanko, vendar naj to ne bo ovira za nadaljnje delo.
4. Lepljenje bučnih semen na podlago
OPOMBA: Na list otroku narišemo poljuben lik. Otrok nanj lepi bučna semena. Otrok naj na list polaga bučna semena izmenično enega za drugim in ne po več hkrati.
5. Prestavljanje manjših predmetov s pinceto
OPOMBA: Prestavljanje manjših predmetov s pinceto od otrok zahteva veliko moči v prstih. Aktivnost je med bolj zahtevnimi, sploh ko gre za prestavljanje fižola, ki ima gladko površino.
6. Natikanje makaronov na vrvico
OPOMBA: Otroku za nizanje na vrvico – laks ponudimo najprej ravne makarone, saj so za nizanje precej lažji kot zaviti.
7. Zabijanje žebljev s kladivom
OPOMBA: Na leseno desko naj otrok poljubno zabija želje, ki smo jih že predhodno zabili na površino. Otrok bo na začetku zabijal z obema rokama, saj je kladivo težko. Ko bo pridobil moč v roki, ga spodbujamo, da aktivnost opravlja z eno roko.
8. Oblikovanje plastelina, slanega testa, gline
OPOMBA: Iz sestavin (1 lonček moke, ½ lončka vode, ½ lončka soli) zamesi testo.Otrok naj poljubno gnete, valja, tapka, oblikuje, mečka, skratka raziskuje z rokami. Na narejeno strukturo iz testa naj polaga manjše perlice.
9. Ločevanje koruze, fižola in ajdove kaše
OPOMBA: Otroku zmešamo poljubne zrnate sestavine iz kuhinjske omare. Njegova naloga je ločevanje po velikosti zrna. Ajdova kaša je za otroke s slabim pincetnim oprijemom, zelo zahteven postopek.
10. Čarobna vrečka - kateri predmet se skriva v vrečki?
OPOMBA: V vrečko iz blaga namešamo različne znane predmete. Otroci samo s pomočjo otipa skušajo ugotoviti, kateri predmet se skriva v vrečki. Oblačasno mu lahko v vrečko skrijemo še predmet, ki mu ni poznan.